top of page
  • Obrázek autoraAnna Hermannova

Týden 2 - pár dalších mini-postřehů

Všehochuť lokálních "výstředností" je zpátky

Další týden mám za sebou a samozřejmě jsem zachytila několik dalších mini-postřehů, které mě zaujaly.


  1. Veřejné WC Pozornost a péče, kterou Francouzi věnují jídlu, si vybírá daň na "druhém konci" - veřejné záchody tu nejsou nic moc, na čemž jsem se shodla i s další holčinou co tu je na Erasmu a pochází z Polska. Je jedno, jestli jsi na fakultě, na koleji, v nějakém pajzlu nebo v krásné restauraci - zatím jsem tu nenarazila na hezký veřejný WC.

  2. Absence Když se na začátku semináře kontroluje absence, učitelé vyvolávají všechny jen křestním jménem. Šance, že tady totiž narazíte na někoho, kdo má stejné křestní jméno, je přibližně podobná šanci, že v Česku narazíte na člověka se stejným příjmením. Ale je to nezvyk a docela sranda.

  3. Osobní hygiena a ochrana Vložky, tampony a kondomy zdarma. Zásobník dámských hygienických potřeb je v prádelně na koleji, na kondomy je automat vedle kanceláře fakultního lékaře na kampusu. (Kondomy zdarma jsou tu teď novinka od ledna 2023.)

  4. Kultura Vstup do muzea umění pro místní studenti kompletně zdarma. Kéž by něco takového zavedla i Praha. Kdokoli tu studuje, neplatí ani korunu, a do Musée Fabre si může zajím úplně kdykoli. Tomu se říká podpora vzdělávání.

  5. Šatník Skoro nikdo tu nenosí sukně. Mám podezření, že je to kvůli častému silnému větru. Nebo to tu teď jen aktuálně není v módě. Každopádně holku v sukni na kampusu zahlédnu jen velmi výjimečně, a koho jsem si zatím všimla, tak to byly takové to zmalované, velmi výstředně oděné slečinky v minisukni.

  6. Posedávání Všichni tu sedají všude na zemi. A to nejen na trávě, ale i po celém kampusu - na rohu budov, před vchodem, před třídami, skoro všude. Hrozně často vidím někoho sedět na zemi nebo na obrubníku.

Montpellier, leden 20223

5 zobrazení0 komentářů

Nejnovější příspěvky

Zobrazit vše
bottom of page