top of page
  • Obrázek autoraAnna Hermannova

Smrkat, či nesmrkat? - to je, oč tu běží

Kapesníčkové fópa uprostřed kampusu? Aneb nevěřte všemu, co se dočtete na netu, děti!


Tak jsem o pauze mezi semináři jen tak brouzdala na netu a hledala zajímavosti ohledně rozdílů mezi zvyky v různých zemích v Evropě. Když jsem se dočetla následující, hrklo ve mě.




Protože jsem do Francie dorazila ještě pořád trochu "nachcípaná", smrkáním jsem od počátku svého pobytu tady nešetřila (a to hlavně ve dny, kdy foukal studený vítr).


Najednou jsem pojala paniku, že tady celý týden nebo dýl pochoduju jako barbar a že se za mnou celou dobu určitě lidi otáčejí pokaždý, když zafuním do kapesníku - a kdo mě zná, ví dobře, že se neřadím zrovna k těm, co smrkají výjimečně potichu.


Pak jsem se snažila si vybavit, jestli jsem tu viděla smrkat i někoho jiného.


Proboha, určitě ne, nic se mi nevybavuje, já jsem tady určitě od začátku za kompletního barbara a exota!


Tak jsem se na to druhý den po obědě musela zeptat Lisy, své Erasmus Buddy. Smála se a ujistila mě, že to určitě není pravda, že se ve Francii normálně smrkat může kdekoli kdekoli a není na tom nic neslušného, a že se tedy nemusím bát.


Taky mě následně ujistila, že i kdybych náhodou dělala něco, co oni považují za neobvyklé, nenormální nebo nedejbože neslušné, nikdo se po mě otáčet nebude. Prý jsou tu na lidi různých kultur a zvyků zvyklí a nikdo nesoudí, pokud někdo něco dělá jinak. To bylo moc příjemné vědět :) Je pravda, že především v rámci univerzity a města plného studentů (každý 5. člověk v celém Montpellier je student) je nejspíš tolerance vůči podobným situacím mnohem vyšší.


Takže přátelé, až pojedete za mnou, tunu kapesníčků s sebou a smrkejte na celé kolo, jak bude potřeba! Montpellier je fajn!

 

Slovníček:

fópa - faux pas - doslova špatný krok - nepřístojnost

Erasmus Buddy - student z univerzity, místní, který má zahraničnímu studentovi pomoci se zorientovat na univerzitě, dělá mu společnost a zprostředkovává kulturu a jazyk, pomáhá s administrativou apod.


Montpellier, leden 2023

6 zobrazení0 komentářů

Nejnovější příspěvky

Zobrazit vše
bottom of page